Wisselcriterium Emmanuel Vanluchene

Na het clubkampioenschap van de dag ervoor waarbij er heel wat sprintwerk aan te pas kwam waren de meeste competitiezwemmers aanwezig voor een namiddagje wisselslag. Op het programma stonden de 400 m wisselslag, gevolgd door de 100 wisselslag en de 200 m wisselslag na de pauze. Tussendoor en op het einde nog enkele aflossingen en het recept voor een spannende wedstrijddag in het zwembad van Meulebeke was klaar. We zagen mooie tijdsverbeteringen en voor het eerst de nieuwe manier van het keerpunt rugslag-schoolslag nemen tijdens wedstrijd. Er is een hele periode van oefening op training vooraf gegaan maar toch is het op wedstrijd uitvoeren nog voor de meesten een uitdaging. Blijven oefenen is de boodschap!TiMe Swimmingteam stond aan de start met 34 zwemmers en zwemsters waardoor we verschillende aflossingsteams konden inschrijven. Net voor de pauze hadden we twee gemengde ploegen voor de 4 X 50 m wisselslag. Time 1 met Anna-Lucia, Louise, Mauro en Odiel lieten een heel mooie eindtijd noteren gevolgd door onze jongere ploeg met Victor, Marit, Nina en Tiele die ook het beste van zichzelf lieten zien. Op het einde van de wedstrijddag werd de 4 X 50 m wisselslag heren gezwommen door Ferre, Joachim, Warre en Daan die ook hun inschrijftijd ruim verbeterden. Bij de dames Time 1 zwommen Marthe Verhaeghe, Marthe Caris, Nora en Amy een nieuwe besttijd en Time 2 vertegenwoordigd door Alix, Marie, Romy en Alyssa lieten ook zien dat er tijdens een aflossing meestal beter wordt gepresteerd dan individueel.Ditmaal ook een Wisselcriterium Emmanuel Vanluchene met "the man himself" aan de start van de 100 m wisselslag. Manu, ingeschreven zonder tijd, liet zien dat hij nog steeds over de nodige skills en conditie beschikt om te presteren op hoog niveau. Het werd dan ook een pure demonstratie van techniek en onderwaterfases van de wisselslag. Manu zwom meteen ook een Belgisch record bij de Masters alhoewel het niet zeker is dat dit officieel geregistreerd zal worden omdat masterrecords dienen gezwommen te worden tijdens masterwedstrijden. Tenslotte konden we ook nieuwe limieten voor de Belgische zomerkampioenschappen registreren voor Warre Baert en Marit Van Compernolle op de 200 m wisselslag, Miel Baert, Warre Baeyens, Mauro Druwel en Marthe Caris op de 400 m wisselslag. In deze laatste alinea wil ik ook nog toevoegen dat ik een "team" heb gezien dat duidelijk aanwezig was aan de rand van het bad met aanmoedigen en supporteren voor de zwemmers en ploegen in actie. Proficiat voor de prestaties en de teamspirit.